Copywriters die voor Google kunnen schrijven: de kennis van deze mensen worden echt te vaak onderschat. Geen goede copy, houdt in dat Google je niet kan vinden. Behoorlijk key dus. En een vak. Het is dus zaak om je hierin te verdiepen. Dat kun je doen via het Facebook account van Eduvision waar je webinars kunt volgen op dit gebied. Je krijgt een kort overzicht van metadata, zoektermen die je het best kunt gebruiken etc. Of je kunt een professionele copywriter inhuren. Ik heb het geluk gehad met veel copywriters te hebben gewerkt, over het algemeen erg leuke mensen namelijk. Mijn kennis was nog best up-to-date. Ik heb verschillende contacten uit mijn netwerk gevraagd om naar mijn teksten te kijken. Dat hielp mij enorm.
Ik ben geen tekstschrijver van beroep maar omdat ik me erin verdiept heb en mijn contacten heb gevraagd om mij te helpen, is het me wel gelukt om zelf teksten te schrijven die én leesbaar zijn én gemakkelijk door Google opgepikt worden. Het belang van metadata hierin is enorm, H1's, H2's enzovoorts, meta descriptions, etcetera. Just do it. Ik heb het ook gedaan voor alle items die via Big on Fashion verkocht gaan worden. Niet altijd het meest spannende werk dus het is zaak om het te spreiden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten